נתניהו בפריז: תחת מטריית וועדת האקלים, יקדם מהלכים צבאיים ודיפלומטיים

ישראל פרייא | צילום: לע''מ, עמוס בן גרשון No Comments on נתניהו בפריז: תחת מטריית וועדת האקלים, יקדם מהלכים צבאיים ודיפלומטיים
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר לפריז, שם ישתתף בוועדת האקלים הבינלאומית. נתניהו צפוי לנאום בוועדה שהפכה לכינוס רב השפעה של מנהיגים מכל העולם, הנערכת בצל אירועים בוערים הרבה יותר מהנושא לשמו היא מכונסת: הטרור העולמי.

הוועידה והנאום בה הם רק פלטפורמה עבור מפגשים מדיניים חשובים שמתכוון ראש הממשלה לקיים בשוליה. בין המדינאים שלנתניהו חשובה הפגישה עמם: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כמו גם מארח הוועידה, נשיא צרפת, פרנסואה הולנד.

הפגישה של נתניהו ופוטין נקבעה לפני עשרה ימים, והיא מהווה המשך לפגישת הרמטכ"ל עם עמיתיו הרוסים, כמו גם ביקורו המיוחד של נתניהו לפני כחצי שנה במוסקבה. מאז שהפכה רוסיה לגורם דומיננטי באיזור עם הגברת מעורבותה בסוריה, עושים בישראל מאמצים כבירים ע"מ לקיים שיתוף פעולה ותיאום למניעת תקריות דוגמת הפלת המטוס הרוסי ע"י טורקיה.

בנוסף, בפגישות עם ראשי מדינות אירופה, צפוי נתניהו להעלות את נושא סימון המוצרים מההתנחלויות, והעימות הבינלאומי המתפתח סביב הנושא. כזכור, אמש הודיע נתניהו כי ישראל מתכוונת למנוע מהאיחוד האירופי לקחת חלק בתהליך השלום, אמירה שהתקבלה בגיחוך ע"י גורמים באירופה, שהסבו את תשומת הלב להודעה זהה שיצאה אך לפני חודש. "זה נחמד לגלות פתאום שיש תהליך שלום, אחרי שנתיים וחצי שלא קרה שום דבר בתחום", העיר בציניות דיפלומט אירופי בכיר.



0 תגובות